SEO staat voor ‘search engine optimization’. Deze term omvat de werkzaamheden die je uitvoert om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen, ook wel organisch ranken genoemd. Bij organisch ranken komt jouw website hoog in de zoekresultaten naar voren, zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Het is tegenwoordig voor MKB bedrijven en kleine ondernemers steeds lastiger om gevonden te worden. Deze ondernemingen kunnen ervoor kiezen om te investeren in Google Ads, PPC (Pay per Click) of door een pakket af te nemen bij een expert, bijvoorbeeld in de vorm van een SEO maandelijks pakket. Adbull biedt in dit pakket ook Linkbuilding aan. Kies je voor Linkbuilding, hou dan rekening met het volgende.
Voldoe aan de SEO regels.
Het is voor je bedrijf belangrijk dat je website goed vindbaar is op het internet. Kies daarom voor een betrouwbaar linkbuilding bureau. Wanneer je linkbuilding niet volgens de richtlijnen van bijvoorbeeld Google uitvoert, zal je geen resultaat behalen. In het ergste geval kan het zelfs betekenen dat je bedrijf van Google een penalty krijgt, welke je ontvangt als je niet de richtlijnen van Google volgt. Zo kan een bureau ervoor kiezen om misbruik te maken van het algoritme van Google. Je kunt hier een waarschuwing voor krijgen en uiteindelijk dus een penalty. Het is vervolgens behoorlijk wat werk om je website weer terug te krijgen in de zoekresultaten.
Samenvatten
Grote kans dat jij het erg druk hebt en daarom maar beperkt de tijd hebt voor extra taken. Je zit er dan waarschijnlijk niet op te wachten om uren tijd te besteden aan het schrijven van blogs, zodat je deze kan gebruiken voor linkbuilding. Een tip is om oude blogs die jij of een collega geschreven hebt nogmaals tegen het licht te houden. Je kunt ervoor kiezen om een blog samen te vatten en wellicht een nieuwe invalshoek te verwerken. Op deze manier werk je wel aan de linkbuilding van je pagina, maar kost het relatief minder tijd. Voorwaarde is natuurlijk wel dat jij of je collega in het verleden al artikelen of blogs hebben geschreven.
Relevantie
Kijk bij het schrijven van artikelen welke je gaat gebruiken voor Linkbuilding naar de relevantie van de artikelen. Tegenwoordig let Google op de kwaliteit van de links die geplaatst worden. Dit betekend in de praktijk dat als je een bedrijf hebt die koelkasten levert, je linkbuilding artikelen ook daadwerkelijk over koelkasten moet gaan. Indien dit niet het geval is, zal Google dit opmerken en heeft het artikel minder impact. Heb je een website met duizenden irrelevante links van irrelevante websites, dan heb je de kans dat je een waarschuwing krijgt van Google.